EVERYDAY STYLE, INTERIOR
Comments 6

mała kuchnia, wielkie gotowanie

Jakie dziecko nie marzy o pięknej kuchence, na której mogłoby przygotowywać swoje ulubione dania i desery? Niezależnie od tego, czy w przyszłości nasze pociechy będą umiały ugotować coś więcej niż jajka, to kiedy są małe, i dziewczynki i chłopcy, uwielbiają naśladować dorosłych przy codziennych czynnościach w kuchni.
Oczywiście najwięcej frajdy zawsze sprawia im pomaganie w tej prawdziwej, Zoja każdego ranka przygotowuje z tatą śniadanie, w ciągu dnia pyta, czy nie mam ochoty na kawę, bo Ona ma wielką, żeby ją zrobić.

Pierwsze poszukiwania kuchenki w sklepach i w internecie bardzo mnie rozczarowały. Największa oferta dotyczyła wielkich, plastikowych kuchenek, a że tego materiału unikam jak ognia, skupiłam się na propozycjach z drewna. Tutaj miłe zaskoczenie. Jest kilka modeli (jeden z nich – Le Toy Van – stoi dumnie w pokoju dziecięcym i każdego dnia dostaję upieczony w niej kawałek pizzy), które warto wziąć pod uwagę (zdjęcia poniżej). W zależności ile mamy miejsca, albo ile chcemy poświęcić, oto moje propozycje:

Le Toy Van – kuchenka Honeybake , letoyvan.com – to strona oficjalna, ale szukajcie w polskich sklepach internetowych, m.in. na mamotato.pl.

Wonder Toy – drewniana kuchnia, model Cuccinetta do kupienia m.in. na
wonder-toy.com

Janod – kuchnia Cote Cuisine, dostępna na dadum.pl (warto też poszukać innych modeli tej firmy, m.in. na stronie babybart.pl oraz absolutnie uroczego modelu Sarah Kay na pandatoys.com.pl)

Djeco – trzy drewniane, kolorowe modele dostępne na stronie dadum.pl

Moulin Roty – stylizowana kuchenka z innej epoki, do kupienia na bokado.pl

Vilac – cudowna, przenośna kuchenka francuskiej firmy oraz Kuchnia szefa z akcesoriami, dostępne na dadum.pl

kuchenka Boikido – jeden z moich typów przy wyborze pierwszej kuchenki, do kupienia m.in. na stronie planetadziecka.pl

Kuchnia widoczna na zdjęciach poniżej to długo wyczekiwany prezent gwiazdkowy. Długo oznacza jakieś półtora roku, mniej więcej tyle szukałam ideału. Właściwie mogłabym napisać, że wcale takiego nie znalazłam, za to znalazłam osobę, która doskonale oddała moją wizję – Agnieszka z lawendowego kredensu.

Warto było czekać. Dopracowana w najdrobniejszych szczegółach zachwyca i dzieci i dorosłych. Mam tylko nadzieję, że ich produkcja nie ruszy na masową skalę, w końcu warto szukać rzeczy unikatowych.

Zoja:
bluzka – Monsoon
spodnie – Zara

Bianka:
całość – Monsoon

6 Comments

  1. Pierwowzor znam, a i ta jest wyjatkowa. Agnieszka wykonala kawal genialnej roboty, a Twoje dziewczynki za zabawke maja tak naprawde kawalek sztuki. Wkomponowana w tlo jest idealnie. Wizja Twoja byla pierwszorzedna.
    Pozdrowienia
    aga

  2. Ewap says

    Piekna ta kuchnia.Widze ze nie tylko ja spedzam troche czasu na szukaniu czegos innego niz oferuje duzy zabawkowy w miescie.Na mnie plastik tez dziala jak plachta na byka i malo go w domu mamy.Rowniez bylam rozczarowana kuchniami.Marzyla mi sie biala ale poza ta z ikei nie znalazlam:(stanelo na janod ale inna niz na zdjeciu.a tak w ogole to widze ze przeoczylam mnostwo postow z bloga i jak bede miala czas to nadrobie,tylko nie wiem czy to rozsadne bo ostatnio przez blogi tego typu nadwyrezam budzet;)

Skomentuj

