BABY
Comments 3

jakie łóżeczko dla dziecka?

Zakup łóżeczka dla dziecka to jeden z najprzyjemniejszych momentów kompletowania wyprawki. Jest bardzo symboliczny, obrazuje zmiany, jakie mają wkrótce zajść w życiu rodziny. A kiedy już złożone czeka na swojego małego właściciela, uruchamia naszą wyobraźnię, zabierając nas w przyszłość i mnie osobiście bardzo wzrusza.

Zanim to jednak nastąpi, czeka nas krótsza lub dłuższa wyprawa po sklepach.
Wybierając pierwsze łóżeczko, wiedziałam tylko tyle, że ma być drewniane i białe.
Tak jak w przypadku większości zakupów i tutaj zdałam się na podszepty intuicji.
Krótko mówiąc, muszę od razu zakochać się w danej rzeczy, a jeśli mam cień niepewności to znaczy, że nie tego szukam.
W przypadku łóżeczka Graco Sarah Classic nie miałam żadnych wątpliwości.
W tamtym czasie nie wiedziałam jeszcze jak urządzę dziecięcy pokoik, dlatego urzekł mnie jego klasyczny, ponadczasowy wygląd, a im więcej o nim czytałam, tym bardziej utwierdzałam się w przekonaniu, że to dobry wybór.
Przede wszystkim jest funkcjonalne – kupując właśnie ten model, wiedziałam, że będzie służył dziecku przynajmniej przez najbliższe 4 lata.
Na początku jest to łóżeczko niemowlęce z trzystopniową regulacją wysokości materaca, które po około trzech latach możemy przekształcić w łóżeczko dla przedszkolaka – wystarczy zdjąć jeden bok ze szczebelkami.

W nocy łóżeczko, a za dnia przytulna kanapa – idealny kącik do odpoczynku i czytania książek. Jeśli dziecko ma duży pokój, to nawet jeśli z czasem kupimy inne łóżko, nadal może pełnić tę funkcję – pięknie zaaranżowanego i wygodnego miejsca z miękkimi poduszkami i pluszakami.
Atutem są na pewno rozmiary łóżeczka 130×70, niewiele większe od standardowych 120×60, ale robią ogromną różnicę. Do tego wyższe nogi łóżeczka i wysokie szczebelki powodują, że konstrukcja nie tylko wygląda, ale jest naprawdę solidna i bezpieczna. Zoja ma ponad 2,5 roku i nadal mnóstwo miejsca na nocne kotłowanie.
Cena łóżeczka to ok. 800-900 zł – biorąc pod uwagę fakt, że jest to inwestycja na długi czas, absolutnie niewygórowana. Możemy wybierać spośród kilku modeli i kolorów.
Jeśli chodzi o dostępność, w Polsce łóżeczko możemy kupić przez Allegro (zazwyczaj jest sprowadzane ze Stanów) bądź na stronie producenta, który podaje również adresy innych stron z ich artykułami – dostępne tutaj. Dodam, że ceny na tych stronach są niższe niż w Polsce, ale pamiętajcie o kosztach wysyłki.
Poniżej katalogowe zdjęcia łóżeczka Zoi – pierwsze dokładnie takie, jakie mamy, białe z zabudowanymi bokami, drugie to wizualizacja przytulnej kanapy i łóżeczka dla przedszkolaka:

Kiedy na świat miała przyjść moja druga córka, wybór łóżeczka wydawał się oczywisty – lekko zmodyfikowany, ale wciąż utrzymany w tej stylistyce model Graco. Wtedy jednak w moje ręce trafił katalog firmy Drewnostyl. I znowu strzał w dziesiątkę!
Łóżeczko Paso Doble z przewijakiem, komodą z szufladami (z możliwością montażu z lewej albo z prawej strony) oraz szufladą na pościel – proste, solidne i piękne. Idealnie wkomponowało się w wystrój pokoju. Dodatkowo uroku i charakteru na pewno dodają przebijające gdzieniegdzie słoje drewna.
Przez pierwszych kilka miesięcy szufladki pełniły rolę szafy, a że ubranka w tym okresie są bardzo malutkie, mogłam trzymać je wszystkie w jednym miejscu. Z przewijaka nie korzystałam, złożona półka od początku stanowiła doskonałe miejsce na drobiazgi i akcesoria dla bobasa, teraz Bianka sama sięga do niej po kubek albo książeczki.
Dolna szuflada jest bardzo pojemna, można przechowywać w niej pościel, ubranka albo zabawki.
Koszt łóżeczka to ok. 1500 zł, warto więc przygotować się na ten wydatek wcześniej.
Adresy sklepów w całej Polsce dostępne tutaj.

Poniżej zdjęcie łóżeczka Paso Doble:

Chcąc rozszerzyć dla Was ofertę, przejrzałam kilka stron w internecie i ilość łóżeczek jest ogromna! Wszystko zależy od naszych upodobań oraz budżetu, a także wielkości pokoju i stylu, w jakim chcemy go urządzić.

Zamieszczam adresy kilku sklepów:

mamasandpapas-polska.pl – stylistyka łóżeczek Mamas&Papas zbliżona jest do Graco. Bardzo podoba mi się łóżeczko Willow oraz łóżeczka Ocean, dostępne w dwóch kolorach. Aktualnie trwa promocja na kolor Golden Oak.

www.muppetshop.pl – w ofercie piękne łóżeczka drewniane oraz turystyczne, które coraz częściej wybieramy jako łóżeczko stacjonarne.

www.mofflo.pl – bardzo designerskie i bardzo drogie łóżeczka. Osobiście jestem fanką turkusowego łóżeczka Sebra – odstrasza jedynie cena…

www.ikea.com – proste, estetyczne rozwiązania. Bardzo fajna kolorowa seria Somnat oraz klasyczne w wyglądzie łóżeczko Leksvik.

www.babydeco.pl – duży wybór łóżeczek firmy Bellamy, w tym Paso Doble, niemal identyczne jak Drewnostyl. W ofercie również łóżeczka w większych rozmiarach z opcją tapczanika.

www.thepepperkids.com – ja tę stronę uwielbiam, ogromny wybór łóżeczek dla niemowląt i starszych dzieci. Bogata stylistyka i wzornictwo. Koniecznie sprawdźcie, choćby w poszukiwaniu inspiracji.

Jak zwykle przy tego rodzaju postach zachęcam do poszukiwania mebli unikatowych, które po renowacji odzyskają dawną świetność.
Być może gdzieś na strychu znajduje się zapomniane przez wszystkich łóżeczko, w którym spaliście Wy albo Wasi rodzice. Bardzo żałuję, że nie mam kawałka takiej historii w pokoju dziewczynek, ale być może stworzymy ją dla kolejnych maluchów w rodzinie.

This entry was posted in: BABY

3 Comments

  1. Weronika says

    ja nie moge sie zdecydowac czy kupic 60×120 czy 70×140 znalazlam takie, ktore mozna pozniej zamienic na lozeczko dla przedszkolaka http://www.mamaipapa.pl/pl/170-lozeczko-biale-dzielone-.html dosc tanie i atest maja. Czy ktos mial tego typu lozeczko? Mysle, ze to dobre rozwiazanie by nie musiec po niedlugim czasie wymieniac mebli, do tego modelu jest rowniez komoda z przewijakiem, ktory moge pozniej zdemontowac. W zestawie wyglada dobrze
    http://www.mamaipapa.pl/pl/content/11-zestawy-mebli-niemowlecych tylko brakuje mi pewnosci, moze ktos sie wypowie.
    Na pewno chce czysto drewniane, z kojca zrezygnuje jezeli wezme takie lozeczko z regulacja poziomu dna na samym dole to chyba spelnia taka sama role? Prosze o jakies konkretne rady odnosnie lozeczka z gory dziekuje oraz dziekuje za dobry artykul w tym temacie niestety nie stac mnie na tak drogie przedstawione opcje, ale znalazlam wiele tanich alternatyw w tym wspomniana Ikea tylko tam wlasnie jest jedynie male lozeczko.

Skomentuj

