INTERIOR
Comments 20

dziecięca biblioteka

Okładka książki to zazwyczaj przy dobrych pozycjach osobne dzieło zamówione u artysty plastyka czy artysty grafika, dlatego, pomijając kwestię oszczędzania przestrzeni, wydaje się nielogiczne przechowywanie ich grzbietem na zewnątrz. I chociaż ilustracja nie odgrywa tak ważnej roli w dorosłej bibliotece, jak w przypadku literatury dziecięcej, to sama sięgam po książki kucharskie do takiej właśnie półki:)

Maluch przed snem często rzuca dowolnym tytułem, zwykle tym samym, do chwili, gdy w pełni przetrawi historię, wyciągnie z niej swoje wnioski i będzie gotowy na nowe wyzwanie. Dzięki tej półce kolorowe, często intrygujące okładki, mogą śmiało stanąć w szranki o uwagę dziecka.

Przeglądając blogi z dziecięcym designem, często trafiałam na zdjęcia z podobnymi półkami. Popularne za granicą, u nas okazały się niedostępne, a jak już jedną znalazłam to za cenę nie do przyjęcia. Nie wyobrażałam sobie jednak pokoju dziewczyn bez niej i zamówiłam podobną u stolarza. Na wymiar, piękną, solidną i o połowę tańszą.

Wracając do kwestii oszczędzania przestrzeni, mamy zbyt wiele książek, żeby pomieściły się w jednym miejscu. Dlatego po niektóre z nich dziewczynki sięgają do prostokątnych koszyków wiklinowych rozstawionych w pokoju oraz na tradycyjne półki, zamocowane tak, aby książki zawsze były w zasięgu rączek. Kiedy Zoja była jeszcze jedynaczką, a w domu nagle robiło się cicho, znaczyło to, że siedzi sobie na podłodze i przegląda ulubione obrazki. Teraz to samo robi Bianka.

20 Comments

  1. Matylda też tak się zaczytuje po swojemu. Jej książki też leżą w koszykach bo ciągły do nich dostęp musi być

  2. no nie powiem cena jest rzeczywiście powalająca… chyba też skorzystam z usług zaprzyjaźnionego sąsiada stolarza… Dziękuję Ci bardzo za link!
    Ja również lubie upiększać pokój mojej małej córeczki, mimo iż nie mam aż takiej smykałki jak Ty to sprawia mi to ogromną przyjemność a ta półeczka to coś co widziałam juz wiele razy a nigdzie nie mogłam zakupić.

    Ps. Blog jest naprawde interesujący i ma piękne zdjęcia, jak tylko znajdę dłuższą chwile wolnego postaram się nadrobic zaległośći w postaci poprzednich postów. zaraz dodaję do ulubionych tak aby nic mnie juz nie omineło😉

  3. Fakt, na rynku jest teraz tyle pięknie wydanych książek, że aż żal stawiać je grzbietem na zewnątrz. Półka wyszła rewelacyjna! A ile daje możliwości do zmian kolorystycznych we wnętrzu😉 Pozdrawiam, ach!

  4. Ewap says

    Czasem
    Wystarczy ze o czyms pomysle i potem znajduje na twoim blogu:) Pare dni temu kupilam dwie poleczki (nasze sa bardzo proste) na ksiazki do pokoju malej.Mialam nawet zamiar wrzucic zdjecie tej malej zmiany na bloga,ale nie bylo jeszcze okazji by je przymocowac.Ladnych ksiazeczek przybywa wiec trzeba bylo znalezc dla nich fajne miejsce.Niektore sa zbyt duze by ukladac je grzbietem do przodu.Dlatego beda ulozone okladka do przodu,a sama polka zawieszona tak nisko by coreczka sama mogla po nie siegac

  5. półka rewelacyjna, nie tylko na książki. szkoda, że cena taka zaporowa.
    my zaczynamy kompletować domową biblioteczkę dla najmłodszej🙂

  6. kaynka says

    Kolejna rzecz która bym zamontowała… gdybyśmy nie mieszkali w wynajętym mieszkaniu. Mam nadzieje, że jeszcze rok i będziemy urządzać nasze mieszkanie tak jak chcemy😉

  7. Piękna biblioteczka! Ja także bezskutecznie poszukiwałam podobnych półek, ale w końcu za podobne „robią” u nas półki, które teoretycznie są podstawkami na obrazy z Ikei. I mimo, że zagospodarowanych jest jeszcze kilka innych miejsc, to J.J. i tak z tych najbardziej lubi ściągać książki.

  8. Śliczna półeczka! Zamarzyła mi się podobna🙂
    Blog cudowny, z każdym postem coraz bardziej uśmiecham się do siebie🙂
    pozdrawiam!

  9. GosiaM says

    Hej, ja też taką półkę chciałabym zrobić pod wymiar, tylko jakbyś mi mogła podać jakie masz odległości między półkami. Bardzo by mi to ułatwiło sprawę🙂

Skomentuj

