INTERIOR
Comments 16

na mojej liście – tiu tiu! niezły plakat!

Niezależnie od tego czy na ścianach lubicie minimalizm czy wręcz odwrotnie – wciąż wieszacie nowe zdjęcia, obrazki i girlandy, TAKI plakat powinien znaleźć się w każdym dziecięcym pokoju.
Jeśli o mnie chodzi, lubię jedno i drugie. Podobaja mi się skrajności, a to oznacza, że tak samo uwielbiam przepakowane pokoiki w stylu vintage z mnóstwem wyszukanych bibelotów, jak i przestronne, jasne, wnętrza.
Ściany mogą oczywiście pełnić rolę wyłącznie dekoracyjną, ale możemy na nich przemycić również coś ładnego, praktycznego i w nienachalny sposób – edukacyjnego.
Ja stawiam na alfabet i cyfry. Zojka wprawdzie liczy od dawna, zna też niektóre litery, ale taką ściągę warto mieć. Tym bardziej, że młodsza siostra naukę ma dopiero przed sobą.

Jakiś czas temu zamarzyłam o powlekanych materiałem literach i dokładnie takie znalazłam w Zara Home. Śliczne, w idealnym rozmiarze. Tylko na myśl o wbijaniu tylu gwoździków do ich zawieszenia jakoś mi się odwidziało. Później wpadałam na pomysł, żeby przewlec je przez sznurek i powiesić w pokoju właśnie jako girlandę, ale nie do końca spełniłoby to swoją rolę. Wprawdzie nie powiedziałam im jeszcze stanowczego NIE, ale ich zakup odłożyłam.

W między czasie pojawiło się TIU TIU, pracownia rysunku. Dwie mamy stworzyły wesołe kolorowanki, które oprócz nauki alfabetu i cyferek, twórczo rozwijają wyobraźnię dzieci.
Oprócz tego możemy kupić plakaty już gotowe, prezent w sam raz dla przedszkolaka.

Plakat nie zajmuje dużo miejsca, można go powiesić nad łóżkiem, nad biurkiem, na drzwiach – w każdym, widocznym dla dziecka miejscu. Wykorzystajcie do tego kolorowe taśmy maskujace, albo klasyczna antyramę. Ja zastanawiam się nad ramą do obrazu.

Na stronie znajdziecie również inne prace, a także alfabet do pobrania i pokolorowania przez Wasze maluchy.

16 Comments

  1. A ja,placac wczoraj za maline ,widzialam na pakamerze (chyba,bo na 100% glowy sobie uciac nie dam),plakat z literami i zwierzatkami chyba,tzn z alfabetem…Pomyslalam,ze fajny bo mala lubi litery;) kto wie,moze cos takiego zawiesze,jak sie w koncu zdecyduje jaki ten pokoj ma byc.Albo powiesze tak czy tak:)

  2. fajne te plakaty, az sie ma ochote wziac mazaki i narysowac taki wspolnie z dzieckiem! :)))
    pamietam jak moj kolega grafik pokazal mi czcionke, ktora zaprojektowal wspolnie ze swoim 7-letnim synkiem.
    literki z zara home tez fajne, obejrzalam je kiedys z bliska, na scianie musza wygladac naprawde pieknie. ale Mila ma juz alfabet na scianie, ktory czekal 4 lata (!!!) na powieszenie. no ale w koncu przy okazji remontu jej pokoju zawisl i warto bylo sie chwile pomeczyc. narysowala go Ida Pearle. http://www.flickr.com/photos/milupka/5309836856/

    • BOSKO! Piękne ilustracje i mój ulubiony sposób ekspozycji – sznurek i spinacze. To ratuje ściany w naszym domu przed setką gwoździków na kolejne zdjęcia:) Czy taki alfabet jest gdzieś do zdobycia czy Mila jest jedną z nielicznych, szczęśliwych posiadaczek?:)

      • powinnam byla powiedziec: wycięła a nie narysowała. dostałyśmy go w prezencie od zaprzyjaźnionej ilustratorki Yuko Shimizu
        alfabet można kupić bezposrednio od Idy na jej stronie: http://www.idapearle.com/orderalphacards.html ale sa tez dostepne w wielu innych miejscach w necie.
        jak pokazuje przyklad Lilki – takie zabawkowe alfabety potrafia niezle przyspieszyc nauke liter😉

    • Wlasnie zobaczylam.przesliczne te ilustracje.Tez takie chce!Musze sie pochwalic ze moje dziecko nauczylo sie wszystkich liter w kilka dni,gdy miala jakies 18 mc,czy 19:)

        • m z b: odpowiadam tu bo pod twoim postem juz chyba nie ma jak;) Mala ma chyba dobra pamiec.Wyszlo przez przypadek, bo kupilam drewniane puzle alfabet i powiedzialam jej jak nazywa sie kilka liter.O dziwo zapamietala, wiec podalam kolejne i szybko okazalo sie ze zapamietala je wszystkie.(duze,drukowane).Myslalam, ze moze po prostu rozpoznaje tylko te puzle ale okazalo sie, ze jak napisze to tez wie:) Jak jej dam krede to tez udaje ze pisze i od czasu do czasu nawet wyjdzie jej cos na ksztalt A lub O😉 (nawet mam taki filmik na blogu przy wpisie o kredzie). tak poza tym nic z tym nie robimy poki co, ale mam satysfakcje na widok obcych,kiedy corka gdzies przy okazji zaczyna skladac litery widzac na plakacie (szczegolnie wtedy gdy bardziej przypominala bobasa) ha ha

  3. HelloKarabo says

    Mr. Printables jest najlepszy z plakatami dla dzieci, literkami, cyfekami, planszami itp dla dzieci🙂

  4. Jeśli literki z Zara Home nadal kuszą, mogę w promocyjnej cenie odsprzedać pudełko. Przed rokiem kupiłam dla córki, i ile razy wyjęłam z szafy, żeby powiesić, różany zapach mnie przytłaczał. Jeśli komuś nie przeszkadza zapach… z drobnym żalem… odsprzedam, bo szkoda, żeby przeleżały kolejny rok w pudełku. Zdobywałam się na odwagę prawie miesiąc, żeby przyznać się przed samą sobą, że mimo, że ładne, lepiej je oddać w dobre ręce.🙂

    Przy okazji… po cichutku śledzę „Kaszkę” prawie od samego początku… muszę przyznać, że wszystko od nazwy zaczynając zachwyca, zachwyca naturalnością, wszystko tutaj komponuje się w idealną całość. Dziękuję za takie malutkie okienko do Waszego codziennego życia, bardzo miło się do Was zagląda.

Skomentuj

