INTERIOR
Comments 16

w Zakamarkach biblioteki

 

Dzisiaj od rana rozganiamy deszczowe chmury skandynawską lekturą o tęsknym tytule – ,,Wiosna w Bullerbyn”. To najświeższa pozycja Astrid Lindgren w bibliotece dziewczyn.
Ponieważ Zoja wciąż potrzebuje przy czytaniu zamkniętej formuły, nadal najlepiej sprawdzają się krótsze i dłuższe opowiadania, pełne wydania Dzieci z Bullerbyn czy Pippi muszą jeszcze poczekać.
Tymczasem ta książka to prawdziwa uczta dla oczu i ducha. Już samo wymienianie imion, Lasse, Bosse czy Kerstin przenosi mnie do czasów dzieciństwa. Fajnie, że towarzyszy mi w tym Zoja, zachwycona ilustracjami Ilon Wikland i dzikimi przygodami młodych przyjaciół. Poza tym świetny format i tłumaczenie, a czcionka bardzo przyjemna dla oka – ważne zwłaszcza przy wieczornym czytaniu.
Zakamarki to jedno z moich ulubionych wydawnictw. Lista książek, które chciałabym mieć wciąż rośnie i już się cieszę na kolejne zakupy.
Następna pozycja? ,,Pomelo jest zakochany”!

 

 

16 Comments

  1. to muszę Ci powiedzieć, że ostatnio udawało się nam kłaść Ninę spać wcześnie i Lila już trzy razy czytała mi przed snem „Dzieci z Bullerbyn”. w tej konfiguracji! „Poczytaj mi, Lilu” to zupełnie nowy etap🙂

    Wszystkie książki Astrid Lindgren uwielbiamy. I wszystkie „Mikołajki”, przy których można dostać głupawki ze śmiechu.

    Pozdrawiamy Was, dziewczyny!

  2. Zakamarki są wspaniałe, a te wydania o dzieciach z Bullerbyn bardzo lubimy – w okresie przedświątecznym polecam „Boże Narodzenie w Bullerbyn”:)

  3. dzieci z Bullerbyn uwielbiamy! w ogole biblioteka Mili to w ogromnej wiekszosci literatura skandynawska, oczywiscie Astrid Lindgren kroluje. a ostatnio dostajemy glupawki ze smiechu przy „Peanuts” – bardzo pieknie wydanej serii zebranych stripow. Mila uczy sie na niej czytac bo wszystkie teksty sa drukowanymi literami.

    • a jakie jeszcze komiksy poleciłabyś? bo chciałabym Lili kupić, taki ostatnio pomysł miałam, żeby ją jeszcze bardziej zachęcić do czytania – że może komiksy są lepsze na początek. ale nie wiem, co. ja zaczynałam oczywiście od Tytusa, Kajka i Kokosza itd. ale nie sądzę, żeby ją to zainteresowało.

      • ojej, a wiesz ze ja tez zaczynalam od Tytusa i K&K? bardzo lubilam komiksy Baranowskiego (na co dybie w wielorybie…) a potem od razu byl Thorgal, na ktorego Lila jest niestety jeszcze za mala – ja mialam jakies 10 lat🙂 poki co z komiksow mamy tylko Fistaszki! ale bardzo bardzo bardzo je polecam – to sa grube tomy, ktore starczą na dłuuuugo! a poza tym daj jej do czytania Karolcię :)))))

    • w tamtych latach wszyscy to samo czytaliśmy, co? Baranowski, Szarlota Pawel. Thorgala się kolekcjonowało namiętnie. A Szninkla mi mama zabrała i schowała, ale kiepsko go ukryła😉

      Karolcia – też jedna z moich pierwszych książek.

      spróbujemy z Fistaszkami.

  4. Kazdy mile wspomina dzieci z Bullerbyn.ja oczywiscie tez.Mialam taka ksiazke z ubogimi, czarno-bialymi ilustracjami, co zupelnie mi nie przeszkadzalo, bo lubilam sobie to wszystko wyobrazac.
    Zakamarki rzeczywiscie maja swietne ksiazki.

  5. HelloKarabo says

    Ja mam takie male, pekate, zolte wydanie ‚Dzieci z Bullerbyn’. ktore czytala mi mama jak bylam mala. Ja czytalam ja mojej corce, jak byla malutka, do snu, a teraz jako 3 latce powoli staram sie wrocic do tej ksiazki, bo jest fantastyczna🙂

  6. Ja nawet wczoraj podczas spaceru,pokazywałam bratu taki fajny budynek mieszkalny i mówiłam że za każdym razem jak tu przechodzę to mi się z dziećmi z Bullerbyn kojarzy:)też będę czytać Marcysi i jeszcze w pustyni i w puszczy tak miło wspominam:)

  7. Moja Mercia dzieciaki z Bullerbyn uwielbia, ale Pippi jest jednak nie do pobicia. Ciągle w naszym życiu obecna🙂

Skomentuj

