INTERIOR
Comments 16

Mamy prezentują: świąteczne prezenty pod choinkę! #2

Dzisiaj kolejna garść pomysłów i inspiracji na prezenty dla najmłodszych!

Justyna, mama pięcioletniej Jagody, autorka bloga zorzeta.wordpress.com oraz założycielka internetowego secondhandu z ubraniami vintage.

Jagoda ma 5 lat i wiele zainteresowań. Niektóre się zmieniają, ale pewne
pasje trwają niezmienne. Jedną z nich są koty. Czarne, białe, rude, prążkowane, koty pluszaki, kotki wycinanki, koty książkowe, kocie maski.
Niestety prawdziwego kota nie może mieć ze względu na alergię taty…
Pod choinką jednak jakiś koci motyw musi się znaleźć. W tym roku będzie to
gra „Ach te koty” dostępna na stronie Kalimba – klasyczna planszówka, w jakie chętnie graliśmy w dzieciństwie, z pięknie narysowanymi kotami w rolach głównych.

Jagoda uwielbia wszelkie podróże. Jej świadomość świata określa w tym
momencie Francja  i spędzone wakacje w Normandii, Brzeg i Nysa, gdzie
mieszkają dziadkowie i Afryka, bo tam samoloty lecą dłużej, niż do Francji.
Uznaliśmy, że powinna poznać świat w szerszej perspektywie, dlatego jednym
z prezentów będą „Mapy” Aleksandry i Daniela Mizielińskich. Piękna książka,
która ucieszy nie tylko Jagodę, ale i rodziców. Odżyją wspomnienia z
dzieciństwa i zaczną się podróże palcem po mapie. Każda mapa zobrazowana
jest ciekawostkami, które zainteresują dzieci: zwierzęta występujące na
danym obszarze, cuda natury, elementy kultury właściwej dla danego kraju.

Koniecznie chcę też sprawić Jagodzie coś z klasyki literatury dziecięcej.
Planuję kupić jej dwie pozycje.
Pierwsza z nich to moja ulubiona książka z dzieciństwa: „Dzieci z
Bullerbyn” Astrid Lidgren. Można teraz kupić piękne wydanie z ilustracjami
autorstwa Hanny Czajkowskiej.
Druga książka , też szwedzkiego autora, to „Przygody Filonka Bezogonka”
Knutsson Gosta. Opowieść o małym kotku na pewno dostarczy mojej małej wielbicielce kotów wielu wzruszeń.

Oprócz kotów moje dziecko zafascynowana jest , podobnie jak większość jej
przedszkolnych koleżanek, wszelkiego rodzaju konikami.  Wśród zabawkowych
koników prym wiodą My Little Pony. Jagoda jak dotąd nazbierała ich kilka.
Marzy o powiększeniu swojej kolekcji, więc myślę, że  nowe kucyki, które
znajdzie pod choinką powita z radością.

Agata, mama Łucji (2 l.) i Olafa (6 l.), twórczyni marki miszkomaszko

Od ponad sześciu lat jestem mamą chłopca, a od niecałych dwóch mamą dziewczynki i jeszcze czasem zapominam, że teraz już wolno kupować mi wszystko co dziewczyńskie,zamiast jak dotąd omijać szerokim łukiem lalki i kucyki.

W tym roku Łucja jest na tyle duża, że doceni prezenty i o wiele łatwiej było nam ułożyć listę.
Mam już dla Niej misia od Mukaki, cudownego, zrobionego ze starego, wełnianego swetra w pepitkę. Na Dzieciosferze w Gdańsku znalazłam idealną piłkę, czerwoną, bez żadnych postaci z bajek, przepiękną, a Lu kocha piłki. Poza tym będzie lalka dzidziuś, do niej pościel miszkomaszko, a dziadek zrobi łóżeczko🙂
Myślałam też o ludzikach playmobil, bo idealnie pasują do naszych domków dla lalek i zarówno córka jak i syn się nimi bawią. Do tego koniecznie dinozaury, jeden którego mamy robi furrorę i przydaliby mu się koledzy albo koleżanki.

Olaf listę ułożył sam, napisał list i poprosił o: trąbkęklepsydręszkło powiększające i termos🙂

(pierwsza część cyklu tutaj)

16 Comments

  1. Lucja dostanie podobny prezent co Lily:) U nas tez lozeczko i posciel miszkomaszko;) Wszystko akcesoria lalkowe ja uciesza,bo zajmowac sie swoim bobasem potrafi cierpliwiej niz niejedna mama;)

  2. A ja dzięki temu cyklowi kupiłam prezent dla syna. Dzięki Marcie dowiedziałam się o francuskiej firmie Sentosphere (nie znałam wcześniej) i jej świetnych zestawach. Akademia Smakosza została zamówiona i szczęśliwie dotarła już do domu. Teraz tylko czeka na Gwiazdkę.
    Jeżeli tu zajrzysz Marto – jeszcze raz dziękuję!

  3. U nas tez kot jest motywem przewodnim w tym roku. Dzieki za pomysl z gra, tez zamowie, szczegolnie ze Natalie z Kalimby znam bo konczylysmy to samo liceum🙂

  4. aga jaga says

    Ja dzięki komentarzom po pierwszym poście kupiłam lalkę z Rafinerii Cukru. Monika – Ana baletnica znowu jest dostępna;) I wybieram jeszcze jakiegoś bobasa, chyba coś z tych hiszpańskich, obietnica ładnego zapachu mnie kusi, bo lalki bobasy zawsze kojarzyły mi się z dość brzydkim, mało przyjemnym plastikiem.

    • Fajnie, że cykl spełnia swoją rolę:) nawet ja zastanawiam się nad bobasami, chociaż do tej pory dosyć sceptycznie do nich podchodziłam… Zacznę jednak od malutkich Corolle do kąpieli – prezent dla dziewczyn na Mikołajki.

      • Dziewczyny nie bojcie sie bobasow!;)Te lalki naprawde moga byc piekne.Siedze wlasnie kolo Lily,ktora odkad wstala z popoludniowej drzemki,tuli swoja lalke,a ja patrze i rozczula mnie zarowno widok corki jak i mala stopka z pomarszczona „skora” lalki:)Jest taka realistyczna.I te raczki,palce;kazdy detal.
        No ale nawet nie to jest najwazniejsze,tylko ten sam widok malej,ktora tak cierpliwie i dokladnie zaklada po raz kolejny pampersa,czy spodenki

  5. Moja szaleje za misiem Muki, ale ciężko coś znaleźć
    Poza tym wydaje mi się, że moja dwulatka bardziej zadowolona byłaby właśnie z tej mapy, trąbki, szkła powiększającego i termosu😛 a mamusia wolałaby kupić lalkę, lóżeczko i pościel😀

  6. Ja jak koleżanka Ewap🙂 Moja córka uwielbia zajmować się lalkami bobasami. Ma już trzy lalki bobasy i na tym nie koniec. Uwielbia bawić się w małą mamusię która ma swojego dziadziusia pod opieką. W domu mamy już łóżeczko dla lalki, wózek dla lalki, pościel. No a na te święta pewnie kolejną lalkę będzie trzeba kupić. Koleżanka córki dostała ostatnio na urodziny hiszpańską lalkę firmy berenguer. Nie są one tanie więc muszę się dobrze zastanowić. Znacie może dziewczyny tą firmę? Z góry dziękuję za radę.

Skomentuj

