INTERIOR
Comments 14

DIY na weekend – domek w walizce

Dziewczyny uwielbiają swoje tekturowe walizki. Są ładne i niesamowicie praktyczne, a takie połączenia lubię najbardziej. Zwłaszcza w pokoju dziecięcym, w którym pełno jest drobiazgów do schowania. Miejsce w nich znajdują lalki, figurki, rysunki, maski, torebki i inne akcesoria.

W tym roku kolekcję zasiliły dwa egzemplarze z Zara Home: dla Bianki kultowa Myszka Miki i surrealistyczne portrety psa i gęsi dla Zoi, jako kontynuacja stylu tej, którą dostała w zeszłym roku.

zara homezara homezara home

Oprócz praktycznego zastosowania walizek bardzo łatwo możemy przekształcić je w zabawki. Najprostszy sposób to stworzenie zestawów, np. małego artysty albo lekarza. Chociaż wiele firm dziecięcych ma takie w swoim asortymencie, to fajniejsze i dające więcej satysfakcji wydaje mi się samodzielne stworzenie podobnych w domu. Wystarczy włożyć do nich stempelki, szablony, kredki, plastelinę lub bandaże, plastry i kilka gadżetów z apteki.

Drugi pomysł, o którym chcę napisać, to domek dla lalki. Inspirację  znalazłam latem na portalu ladnebebe, ale wtedy nie spędzaliśmy w domu tyle czasu co teraz i pomysł gdzieś uciekł. Przypomniałam sobie o nim przed urodzinami Bianki, niestety nie zdążyłam z realizacją ani na urodziny, ani na Gwiazdkę…

dollhousedollhousedollhouse

Więcej zdjęć oraz tutorial znajdziecie tutaj i tutaj.
Autorką pomysłu jest pewna zdolna mama, założycielka bloga hartandsew.blogspot.com i wielbicielka stylu vintage, a ten przenośny domek zrobiła dla swojej córki.
Są w nim wymienne plansze (każda z nich to imitacja innego pomieszczenia) i komplet ubranek dla lalki. Wszystko dopracowane w najdrobniejszych detalach, cudowne i zachwycające. Autorka wykorzystała do jego stworzenia tkaniny (szczęściara umie obsługiwać maszynę do szycia).
Ja natomiast, do naszych plansz, zamierzam użyć kolorowego papieru, bibuły i ,,tapet”, które pobrałam stąd. Mam nadzieję, że efekty mojej ,,twórczości” będą na tyle reprezentacyjne, żeby się nimi z Wami podzielić, chociaż w tym przypadku najważniejsza i tak będzie opinia dziewczynek:)

Louision

14 Comments

  1. A wiesz, ze bardzo powaznie zastanawialam sie nad zakupem tych walizek?
    Ostatecznie zrezygnowalam, bo powoli boje sie zagracenia pokoju nadmiarem gadzetow.
    Pomysl domku dla lalek szalenie mi sie podoba. Niestety nie potrafie nic uszyc. Ale jestem ciekawa twojej realizacji! Moze akurat podolam?

    • No tak, nadmiar rzeczy też nie pomaga w utrzymaniu porządku. Nam jednak zagracenie nie grozi, nie lubię zbieractwa, często robię selekcję ubrań i zabawek, których i tak wiele nie ma, bo każdy zakup jest starannie przemyślany:)

      • to tak jak u nas:)
        domek bardzo ladny, ale wydaje mi sie dosyc pracochlonny, wiec odpada.Niemniej jestem ciekawa jak wam wyjdzie.

  2. Hellokarabo says

    Zawsze podobaly mi sie takie walizki, ale ostatecznie stanelo na walizce metalowej, ktora jest tez lunch boxem… A diy nie mam sczerze czasu, przez szalony tryb pracy, ale chetnie bym usiadla i cos pokleila🙂 dlatego podziwiam tworczy zapal!

    • A mi podobają się metalowe walizeczki/lunchboxy i upatrzyłam nawet jedną z Barbapapa dla Bianki. Mając jednak doświadczenie z metalowymi garnuszkami, wiem, że robiłaby wiele hałasu:)

      • nasza jest kupiona na pchlim targu za grosze, ale nowa z myszka miki, przez dlugi czas byla szczelnym i bezpiecznym miejscem na wszystkie spinki i opaski, a teraz lezy pusta w kartonie i czeka az sie przeprowadzimy. Jedyny minus takich walizek to chyba zapiecie, na lunchboxa sie nie nadaje, bo wszystko wyladuje na podlodze..

  3. Monia, co za odkrycie z tym Ferm Living! Widziałam już gdzieś ten domek ozdobiony ich tapetami, ale nie wiedziałam, że można je ściągnąć w pdf!:) super, na pewno kiedyś skorzystam, a teraz czekam na efekty;) widzę, że zagościła u Was lala Moulin Roty;) zawsze bardzo mi się podobała – pewnie ze względu na imię:)

    • czaiłam się na ten domek, czaiłam, a gdy nadszedł dzień, że zdecydowałam, że go biorę – przeceniony poniżej 100zł – klikam na link, a tu – sprzedany! :O😉

  4. Świetne domki! Jestem fanką wszelkiego rodzaju domków dla lalek i ten w walizce bardzo trafił w mój gust!🙂 Pomyślałam sobie jaki niesamowity domek można zrobić z takiej starej „dorosłej” walizki! Mmmm🙂

  5. ech, domki, domki… tak się cieszę, że mam córki!😉

    walizki piękne, ja lubię te z Kids Town, no i oczywiście naszą pierwszą Bonpoint ;))

    bardzo jestem ciekawa, jak go zrobisz!

  6. milupka says

    kurczę a mnie wkurzają te walizki, bo nie są trwałe ani praktyczne, nadają się wyłącznie do ozdoby bo raz dwa przestają się domykać. mamy takie dwie, jedną na zestaw lekarski, drugą na lalki Blythe i ostatnio otworzyła nam się i wszystko się wysypało. o.
    te z zara home wyglądają na trochę bardziej porządne, jestem bardzo ciekawa co z nimi zrobisz!

Skomentuj

