INTERIOR
Comments 16

Mamy prezentują: świąteczne inspiracje #1

Czas najwyższy na świąteczny cykl i garść inspiracji na prezenty dla najmłodszych. Mam nadzieję, że tak jak w poprzednim roku znajdziecie podpowiedzi, czym uszczęśliwić swoje maluchy.
Cykl otwiera Kasia, mama trzyletniej Natalki i autorka bloga mamyokiem. Dziewczyna, która potrafi wyłowić największe perełki literatury dziecięcej. Mój przewodnik po tytułach, które rozbudzają wyobraźnię najmłodszych i poruszają dorosłych.
Zobaczcie piękne, niebanalne propozycje Kasi, pod którymi podpisuję się obiema rękoma.

mamy prezentują

Z największą przyjemnością obserwuję, jak Natalia od pewnego czasu posiłkuje się wyobraźnią podczas codziennych zabaw. W razie braku potrzebnego przedmiotu pod ręką zaraz innemu przypisuje jego zastosowanie. Przedmioty zmieniają swoje przeznaczenie równie szybko, co obrazy w kalejdoskopie. Nie ma zatem u nas w domu mowy o niedoborze zabawek. Co w takim wypadku podarować dziecku, żeby w pierwszym momencie wywołać radość, a jednocześnie zapewnić wiele godzin konstruktywnych zabaw..? O potrzebach dziecięcych wiem jedynie tyle, co pamiętam ze swojego dzieciństwa, uaktualnione o to, czego uczę się wspólnie z N. Widzę, że w przypadku Natalii, wybierając prezenty, nie muszę ograniczać się wyłącznie do zabawek.

1. Nie wiem czy to półka, czy stolik nocny, ale domek Ferm Living na pewno sprawdzi się dla tych najmniejszych przyjaciół. Dodatkowym atutem jest dach domku – ponieważ powoli sięgamy po coraz dłuższe lektury do snu, które czasem trzeba przerwać w połowie – dach ma pomóc przy ewentualnym braku zakładki pod ręką.

2. Poza pianinem, które odziedziczyłam z Siostrą po Tacie, z dzieciństwa pamiętam wzór na mojej ulubionej pościeli. Jestem przekonana, że i ten ucieszy N. Dodatkowo producent, Ferm Living, kusi w opisie woreczkiem, który z łatwością pomieści skarby dzieci.

3. Nowa porcja literatury pięknej, kiedy zatopimy się już w pościeli: „Over and Under the snow”  Kate Messner oraz zapowiadana nowość „Lekkie życie Barnaby’ego Brocketa” John Boyen (z ilustracjami naszego ulubionego Olivera Jeffersa).

4. „Flora and the Flamingo” i pierwsze baletki Bloch dla zaspokojenia nowej fascynacji.

5. Czy to jasełka, karnawał, czy codzienne przebieranki takie anielskie skrzydła Maileg zawsze znajdą zastosowanie.

6. Drewniany aparat dla dalszego pobudzania wyobraźni.

7. Pieczenia u nas w domu nigdy dość. Wprawdzie od roku radzimy sobie bez problemu, mieszając składniki łyżką, ale taki robot kuchenny Le Toy Van to fanaberia niejednego cukiernika, a święta są u nas od spełniania zachcianek.

16 Comments

  1. Julia says

    Świetny pomysł! W okresie przedświątecznym pojawia sie sporo inspiracji, ale tak naprawdę ciężko się do nich ustosunkować. Wiadomo że w sklepach jest teraz duzo ładnych rzeczy. Jednak pokazanie tego przez różne mamy, które mają zbliżone poczucie estetyki sprawia, że wachlarz możliwości tego na co naprawdę warto zwrócić uwagę jest większy i naprawdę pomocny. Propozycje p.Kasi rewelacyjne, nie tylko dla trzylatki:)

  2. Moniko, dziekuję za ten cykl! Czekałam na niego, ponieważ w minionym roku pomógł mi w kupieniu kilku pięknych i co ważne trafionych prezentów🙂

    Kasi, dziękuję za to za garść wspaniałych inspiracji! Nie dość, że mamy córki w zbliżonym wieku, o podobnych zaintersowaniach (gotowanie, fotografowanie, czytanie ksiazek, balet) to zdecydowanie mamy też podobne poczucie estetyki.

    Książka o Florze mnie urzeka i będzie idealnym uzupełnieniem do różowego stroju baletowego który już kupiłam dla swojej córki.
    Zabawki La Toy Van są piękne, doskonałej jakości i bardzo funkcjonalne. Myślałam o kupnie miksera, ale ostatecznie zdecyduję się na toster i zestaw z lodami lub tort🙂 Polecam mają duży wybór, jednak uprzedzam że ich produkty uzależniają😉
    Co do aparatu, ten zaprezentowany powyżej jest bardzo ładny, ale ze względu na cenę i dostępność rezygnuję z niego na rzecz prawdziwego polaroida Fuji Instax Mini.

    Pozdrawiam serdecznie i czekam na następne npropozycje!

  3. czekałam na tego typu cykl – choć mam głowę pełną pomysłów, to warto czasami je uporządkować i skonfrontować:) Lista prezentów dla mojej niespełna 5- latki gotowa, ale przyda się jeszcze odrobina pomysłów dla 8 latków:) Czy będą takowe?

  4. Mam pytanie odnośnie rozmiarów baletek Bloch. Chcę kupić dla córeczki, która nosi zazwyczaj rozmiar 19, ale zauważyłam, ze jest on przypisany dla dzieci do 18 miesięcy (córka za miesiąc przekroczy ten wiek). Jaki więc rozmiar wybrać 19 czy 20?

  5. No tak, zgodność wyboru 100%🙂 Też uwielbiam Olivera Jeffersa, na ten mikser choruję od dawna, ale „Flora and the Famingo” to dopiero odkrycie, dzięki! A z baletkami Bloch też chętnie bym się poradziła w sprawie rozmiaru.

    • To samo powiedziałam, kiedy zobaczyłam propozycje Kasi:) Flora and the Flamingo znam❤ Co do baletek, wciąż debatujemy nad rozmiarem, ale chyba ostatecznie stanie na rozmiarze większym niż aktualnie noszą dziewczynki:)

      • odessasaysabracadabra says

        Hej mamy! Baletki zawsze powinno sie kupowac conajmniej jeden rozmiar wiekszy niz normalny but. Ja kupuje zawsze 1.5 wiekszy. Pozdrawiam.

    • Do mnie właśnie dotarły różowe ocieplacze na nogi Bloch i nie pasuje mi ich odcień. Będę musiała zwrócić je do sklepu, czego nie znoszę, chyba że ktoś byłby chętny?

  6. OlaM. says

    Bardzo fajny cykl inspiracji!:-) Nie mogłam się już doczekać! Czekam zatem na przedział wiekowy 1+

Skomentuj

