INTERIOR
Comments 13

świąteczne odliczanie – kalendarz adwentowy

Oczekiwanie na przyjście Św. Mikołaja to prawdziwe wyzwanie dla kogoś, kto nie pojmuje tak abstrakcyjnego pojęcia jak czas. Niby już zaraz list się ziści, ale dni dłużą się w nieskończoność.
Odwlekającą się w nieskończoność górę prezentów może osłodzić coś, co pozwoli dziecku okiełznać czas, a dodatkowo będzie źródłem upominków, zabawy i w przyjemny sposób przybliży świąteczne rytuały.

W tym roku po raz pierwszy w naszym domu pojawił się kalendarz adwentowy. Chociaż pierwotnie miałam go wykonać go własnoręcznie, to finalnie zdecydowałam się na gotowy, a idealnym dla nas okazał się Ferm Living. Zawisł nad stołem w miejscu trudniej dostępnym dla dziewczynek, bo nie znam dziecka, które nie pochłonęło 24 czekoladek przez Gwiazdką.

Jeśli więc nie jest dla Was za późno, to tu znajdziecie kilka ciekawych i atrakcyjnych dla oka wariantów kalendarza – gotowego lub DIY.

Wyzwaniem dla mnie było zapełnienie 24 kieszonek tak, aby nie nadwyrężyć budżetu przed Wigilią. Małe paczuszki kryją, oprócz słodkości, drobne upominki: rękawiczki, spinki, książeczki, stempelki i naklejki, foremki do ciastek czy filigranowe figurki (Sylvanian Families, Sonny Angel). Dla Gai ukryłam urocze skarpetki Trumpette. Do kalendarza możemy włożyć również elementy, które złożą się w większą całość, np. zestaw klocków albo pudełko kolorowych kredek.

Niespodzianki przemieszane są z zadaniami takimi jak: wspólne pieczenie pierniczków, złożenie domku z piernika, przygotowywanie ozdób świątecznych czy napisanie listu do Św. Mikołaja.

zdjęcie 5-1

zdjęcie 1zdjęcie 2-1 zdjęcie 3-1 zdjęcie 3
kalendarz adwentowy FERM LIVING

13 Comments

  1. widzę, że nasze kalendarze zapełnione w bardzo podobny sposób🙂
    masz rację – wymyslić co tam włożyc do tych 24 kieszonek to największe wyzwanie! ale ileż potem radości, prawda?

  2. Ja też miałam w planach samodzielne przygotowanie kalendarza, niestety czas nie pozwolił. Ten od FERM LIVING bardzo mi się podobał. Kupiłam jednak w Tchibo dużo tańszy (też w miarę ładny), bo samo napełnienie tych 24 woreczków trochę kosztowało.
    Czekam na prezentowe inspiracje dla małych chłopców🙂

  3. Super pomysł z włożeniem 24 małych prezentów, które stworzą całość. I też czekam na kolejne prezentowe inspiracje🙂

  4. Pomysł megafajny🙂 !!!! w tym roku już nie zdążę czegoś tak świetnego zrobić, ale za rok to muszę się postarać🙂. Pozdrawiam

  5. Inspirujące, nie mniej jednak na obecną chwilę pozostanie u nas w sferze marzeń. Dla Jasia nie ma niestety miejsc „trudniej dostępnych”. 🙂

  6. Genialne! Aż zazdroszczę, że nie jestem Twoim dzieckiem😉 Dla Mojej Młodej jeszcze za wcześnie, ale może za rok się zbiorę.

  7. piękny kalendarz i tak pomyślany, że na kilka lat może się przydać:) u nas też w tym roku odliczamy do Świąt po raz pierwszy:)

Skomentuj

